Sumar
Salut, Raul de la Libertate.init() aici și în acest video vreau să intrăm puțin în zona de business și asta pentru că foarte mulți programatori cu care vorbesc vor să-și deschidă o firma de outsourcing, adică o firma prin care ei să ia proiecte și să dea de lucru la alți programatori.
Am observat că o grămadă de programatori din corporațiile de IT din România au în cap ideea de a își deschide o firma de outsourcing. De cele mai multe ori aceștia se gândesc că trebuie doar să își creeze un site bine făcut iar mai apoi să înceapă să ruleze reclame pentru găsirea clienților, însă asta e cea mai proastă strategie pe care o poți aborda în momentul în care vrei să începi și asta din mai multe motive.
În primul rând, niște reclame targetate nu vor convinge clienții cu companii de milioane de euro să dea click pe reclamă ta și să lucreze cu ține. Pe lângă asta, cum poți targeta acești clienți de calitate dacă nu știi să-ți generezi clienti în mod organic fără să arunci bani în reclame cu speranța de găsi pe cineva.
Înainte de a putea scala și să investești bani în reclame trebuie întotdeauna trebuie să ai un cash flow și să știi cum să faci rost de acești clienți în mod organic, adică să dobândești skill-urile de vânzare, comunicare și negociere cât și prin procesul de livrare a proiectului.
Nu vei convinge niciodată un client de calitate doar pentru că ai un site bine făcut și ai o poza pe site în care zâmbești la costum. Încheierea de contracte cu acest tip de clienți se face pe baza de încredere, încredere pe care o poți clădi în prima faza prin aceste skill-uri de vânzare, comunicare și negociere iar mai apoi prin scrierea cod-ului efectiv pentru client.
Nu ai cum să ajungi să închei astfel de contracte cu astfel de clienți dacă nu reușești să ajungi la un nivel în care să te poți vinde pe tine că freelancer pe rate de cel puțin 5-10k EUR/luna mai întâi, iar mai apoi echipa că și companie
.
Dacă vrei a înveți cum să-ți generezi clienți în mod organic pentru ține că freelancer în primul rând în mod organic fără reclame hai să ne auzim la un call de consultanță gratuită cu mine, Cristi sau un expert din echipa noastră, intră pe site-ul libertateinit.ro și programează un call de consultanță gratuită.
Transcriere completă
Salut, Raul de la Libertate.init() aici și în acest video vreau să intrăm puțin în zona de business și asta pentru că foarte mulți programatori cu care vorbesc vor să-și deschidă o firma de outsourcing, adică o firma prin care ei să ia proiecte și să dea de lucru la alți programatori.
Cea mai wack idee pe care o aud în zona asta e că “îmi fac un site personal pentru mine și compania mea iar mai apoi am să-mi bag reclame și prin reclamele respective am să atrag clienți și apoi îmi angajez eu o echipa de developeri că am fost deja manager și am fost team lead și totul o să meargă de la sine”
Oamenii care spun lucrul asta nu știu cum să genereze în mod organic un client de calitate. Și prin client de calitate nu mă refer la un magazin de la colțul blocului de la care poți să iei câteva mii de euro că să-i faci un site, mă refer la un client ce are afaceri de milioane de euro și care poate să susțină o echipa de programatori care să-i dezvolte produsul.
Dacă ai întrebări legate de tema asta poți să îmi scrii oricând pe Instagram @raul.libertateinit, răspund oricând cu drag la mesaje.
Ce înseamnă când spun că nu știu să-și genereze un astfel de client, adică nu știu să îl găsească, cum să se vând și să negocieze corect într-un call fără reclame și să execute ceea ce i-au vândut acestui client.
Practic, acești oameni compenseaza lipsa lor de cunoaștere cu ceva indirect, adică cu reclame, că și cum reclamele ți-ar rezolva toate aceste probleme, ți-ar rezolva abilitatea de vânzare, comunicare, execuția și managementul echipei și toate problemele care apar într-un business în general.
Eu cum îmi imaginez situația asta e că o astfel de persoană care gândește așa își imaginează că bagă câteva mii de euro reclame, îi vin niște clienți și apoi el zâmbind și spunând câteva cuvinte interesante va atrage acel client să îi dea câteva sute de mii de euro pe luna, dacă are mai mulți developeri.
Întrebările pe care vreau să ți le pun dacă ai avut până acum ideea asta e cum poți tu să targetezi piața de IT dacă tu nu știi să generezi un proiect în mod organic. De unde o să ai banii pentru a susține reclamele dacă tu nu ai cash flow, adică încă nu ai un client care să își susține reclamele, iar ultima întrebare e că ce-o să vadă clienți dacă intră pe reclamă pe care o pui și pentru care investeșți foarte mulți bani lunar. O să vadă un site personal a lui Vasile dintr-un sat din Estul Europei care arată bine, zâmbește frumos și e îmbrăcat la costum? Crezi că lucrul asta o să îl convingă pe client că să-ți dea ție proiectul respectiv și să lucreze cu echipa ta de developeri? Până la urmă, tot la abilitățile astea de vânzare, comunicare și negociere ajungi și la discuții directe cu clienții.
Oamenii care caută echipe de developeri și care au bugete foarte mari nu o să dea click pe reclame să între pe site-ul tău personal și să citească de acolo. Va trebui să mergi tu spre ei, să-i găsești, să-ți vinzi servicile într-un mod cât mai bun că să se creeze o relație de încredere această creându-se în primul rând prin abilitatea ta de vânzare, comunicare și negociere și mai apoi prin modul prin care execuți cu echipa ta cod-ul acelui client.
Contractele astea de sute de mii de euro care țin o firma de outsourcing se formează printr-o relație de încredere prin discuții și găsirea acestora, în niciun caz prin reclame care au o targetare cold a pieței de IT.
Înainte să te gândești la lucruri de genul, să îți bagi banii în reclame sau să îți faci o firma de outsourcing pune-ți întrebarea dacă tu știi cum să faci freelancing în mod corect, dacă tu știi cum să-ți generezi oferte de 15-20k EUR/luna pentru ține că și freelancer. Știi sa faci lucrul acesta si ai ajuns la nivelul asta? Doar din punctul asta te poți gândi că ok, poate că e momentul să scalez, adică să îmi iau câțiva oameni, să-mi fac o echipa pentru a își dezvoltă o firma de outsourcing.
Dacă tu ești într-o corporație și nu știi cum să treci spre următorul nivel în freelancing să ajungi la sume de 5-10k EUR/luna nu are niciun rost să te gândești la lucrurile astea pentru că dacă nu știi să generezi un client organic și nu știi să îi rezolvi problema unei persoane în mod direct reclamele nu o să-ți rezolve problema asta, reclamele sunt o chestia în plus când deja în mod organic îți generezi clienți, ai cash flow și vezi că firma funcționează.
Dacă vrei a înveți cum să-ți generezi clienți în mod organic pentru ține că freelancer în primul rând în mod organic fără reclame hai să ne auzim la un call de consultanță gratuită cu mine, Cristi sau un expert din echipa noastră, intră pe site-ul libertateinit.ro și programează un call de consultanță gratuită.
Eu am fost Raul, salut!
Leave a Reply